Focussen op wat echt telt

Gevimar is een boekhoudkantoor uit Harelbeke. Om zich beter te onderscheiden in de markt en zo hun groeiambities waar te maken, schakelden vennoten Gregory, Geert en Tom Smart-boost in. Bewuster communiceren met bestaande klanten, actief nieuwe klanten aantrekken en werken aan een aantrekkelijk imago voor toekomstige medewerkers: dat waren de drie uitdagingen waarmee we aan de slag gingen.

Een onderscheidende marketingstrategie

Tijdens een marketingadviestraject bepaalden we samen waar Gevimar naartoe wil en hoe het zich met zijn eigen typische manier van werken kan onderscheiden in de markt van boekhoudkantoren, om zo het verschil te maken voor ondernemers. We dachten na over missie, visie en waarden. Als baseline kwam uit het traject dat Gevimar ondernemers helpt focussen op wat echt telt. Rond deze slagzin ontwikkelden we een volledige marketingstrategie die hen helpt om hun bedrijf onderscheidend in de markt te zetten. Zowel naar klanten, eigen medewerkers als potentiële medewerkers.

We zitten in een erg concurrentiële markt en willen ons duidelijk onderscheiden, zonder daarbij onze eigenheid te verliezen.
Gregory Cousin - Zaakvoerder

Doelgerichte communicatie

Nog voor de start van het adviestraject organiseerden we een communicatieworkshop voor alle medewerkers en zochten een antwoord op de vragen “Wie zijn we?” en “Waar maken wij het verschil?”. Een inspiratiemoment dat heel wat waardevolle input opleverde, die we vertaalden naar concrete actiepunten.

Compagnon de route

Smart-boost fungeert als marketingklankbord en sparring partner voor Gregory, Geert en Tom. Regelmatig kloppen zij bij ons aan met specifieke vragen. De update van de huisstijl is hiervan een voorbeeld. Een ander mooi voorbeeld is de employer branding campagne waarbij Smart-boost via online advertenties op zoek gaat naar nieuwe collega's.

Nieuwe huisstijl: de kers op de taart

Als kers op de taart van het adviestraject stond Smart-boost in voor de opfrissing van de huisstijl en de creatie van een nieuw logo. Op basis van onze aanbevelingen werd een nieuwe website gelanceerd. Alles in lijn met het DNA van Gevimar en met oog voor de doelgroep. Want nu we weten hoe die eruitziet, wordt elke beslissing daaraan afgetoetst. En bouwen we verder op een stevige basis.

Wil je net als Gevimar inzetten op een professionele communicatie?