Jij moet helemaal niets
“ik moet just niks”
Dat riep Wout Van Aert na zijn overwinning in de E3 Classic (2023). En wij geven hem 100% gelijk.
Wij vinden dat marketing en sales te veel van moeten is. Je moet dit, je moet dat. En liefst alles tegelijk. We zien dat ondernemers en hun teams het vaak moeilijk vinden om te kiezen voor wat echt belangrijk is. Ze hebben het gevoel niet genoeg te doen of krijgen keuzestress van de vele opties. Soms maken ze verkeerde keuzes. Of ze maken helemaal geen keuze en verliezen zich in 1001 to do’s, waardoor wat echt belangrijk is, blijft liggen.
kies en vergeet al de rest
Marketing en sales betekent eerst en vooral kiezen in functie van wat je wil bereiken. In tweede instantie bepaal je hoe je die doelen zal realiseren. Daarna komt het allerbelangrijkste: vergeet al de rest.
Wat wil jij bereiken?
Deze vraag stellen we aan al onze klanten en het antwoord vormt het startpunt van hun marketing en sales avontuur. Als je doelen duidelijk zijn, definiëren we de acties die nodig zijn.
Voorbeelden zijn:
- Je website beter vindbaar maken
- Zichtbaarder worden op je sociale mediakanalen
- Nieuwe klanten aantrekken via online advertenties
- Vaker netwerken om nieuwe contacten te leggen
- Slapende klanten wakker schudden
- Actief prospecteren in nieuwe regio’s
Daaruit volgen dan enkele nieuwe vragen:
- Ben je bereid om dat allemaal te doen?
- Neem jij dat werk op jou of heb je helpende handen?
- Tegen wanneer wil je die acties realiseren?
- Plan je hiervoor wekelijks tijd in de agenda?
maak van 2024 een succes.
Geniet met volle teugen van jouw verdiende vakantie. En als de rust begint te roesten, dan kom je vanzelf tot nieuwe inzichten, want in een ontspannen geest borrelen er goede ideeën op. Daarmee kan je aan slag na de vakantie om zo van 2024 een succes te maken.
Wat wil jij dit jaar nog realiseren? Aan jou om te kiezen. Niks moet, alles is mogelijk.