Salesadvies

Heb je er al eens bij stilgestaan met hoeveel klanten jij en je medewerkers dagelijks, wekelijks, maandelijks in gesprek gaan? In de showroom of de winkel, tijdens klantenbezoeken of op een beurs? Wat zou er gebeuren als we die verkoop beter zouden organiseren? Een hogere gemiddelde verkoop per klant? Meer omzet per productcategorie, per winkel of in een bepaalde regio? Klinkt goed, toch?

Meer en beter verkopen

In welke branche je ook actief bent, we kijken verder dan enkel de verkopers in de showroom, de winkel of op de baan. Efficiënter aan sales doen op een structurele en strategische manier, daar gaat het om. Een salesadviestraject verloopt via verschillende gesprekken waarbij we de volledige commerciële organisatie onder de loep nemen: van het analyseren van omzetcijfers tot mystery shopping in winkels en horeca. Zo komen we tot kansen en verbeterpunten, die we vertalen naar oplossingen waar je als bedrijf meteen mee aan de slag kan.

Salesadvies op maat van jouw organisatie

Van een verkoopstrategie met ambities...

De salesstrategie bepaalt op welke manier je een plaats in de markt zal verwerven en hoe je marktaandeel zal winnen. Wat zijn jouw ambities? Heb je al concrete doelen bepaald? Wil je meer verkopen aan bestaande klanten of wil je nieuwe markten aanboren? Begeef je je in een competitieve en mature markt met een hoge prijsdruk of loop je ver voor op de concurrentie? Deze en nog veel meer factoren bepalen de te volgen strategie om je doelen te bereiken. De juiste beslissingen nemen is cruciaal, want foute keuzes wegen op het marktaandeel, de marges en de rendementen, terwijl een goede verkoopstrategie je net de wind in de zeilen geeft.

...naar een salesplan met doelen

Het salesplan beschrijft de objectieven én de stappen die je moet nemen om die te realiseren. Vandaag, morgen, volgende week en volgende maand. Zodat iedereen weet wat hem te doen staat. Een plan geeft richting en houvast. Cijfers en targets spelen een cruciale rol. Durf bepalen wat je op welke manier wil bereiken. Geloof ons: you’ll love it when a plan comes together.

Alle antwoorden op je vragen over salesadvies

Wat is een salesadvies?

Salesadvies bevat aanbevelingen hoe je meer en beter kan verkopen door je verkoop georganiseerder aan te pakken. Een adviestraject bestaat uit een aantal gesprekken rond de thema's die voor jouw bedrijf van belang zijn. Zoals een salesstrategie en het salesplan met alle actiepunten die nodig zijn om die verkoopdoelstellingen te realiseren.

Hoe verloopt een salesadviestraject?

Een salesadvies bestaat uit 1 - 2 - 3 of meer gesprekkken naargelang het bedrijf en de complexiteit van de topics die we moeten behandelen. We laten voldoende tijd tussen de sessies zodat wij de tijd hebben om aanbevelingen te formuleren en jij om bepaalde zaken te laten bezinken en aan de praktijk te toetsen.

Wat wordt er van me verwacht tijdens een salesadvies?

We vragen dat je in een open geest deelneemt aan de gesprekken. Dat je onze tussentijdse verslagen leest en feedback geeft. Op die manier leggen we samen de fundamenten voor een betere verkoop. Soms vragen we om wat informatie te delen of op voorhand al even na te denken over bepaalde thema's. 

Kies ik voor salesadvies of een salesopleiding?

Het salesadvies en de salesboost opleiding zijn op maat van jouw onderneming. Bij een opleiding gaan we samen aan de slag met een vast programma om kennis en vaardigheden over te brengen die jij in de praktijk kan brengen. Een salesadvies gaat een stap verder doordat wij concrete aanbevelingen formuleren in de vorm van een uitgeschreven plan met feitelijke actiepunten. Opleiding of salesadvies? We bespreken het graag tijdens een gratis kennismakingsgesprek.

Beter verkopen?
Start met een vrijblijvend adviesgesprek