Marketingadvies

Met een adviestraject van Smart-boost krijg je de inzichten en de goesting om meer en beter te verkopen met sterke marketing. We dagen je uit om met een andere blik naar je bedrijf te kijken. Het resultaat? Je ziet nieuwe kansen en krijgt dat duwtje in de rug om ze met beide handen te grijpen.

Kijk met een frisse blik naar je marketing

Voor ambitieuze ondernemers die op zoek zijn naar praktische marketingoplossingen

Ons marketingadvies legt opportuniteiten bloot, geeft richting en biedt antwoorden. Dat werkt, omdat we luisteren naar jouw verhaal en dat van je bedrijf. Je visie en ambitie vormen het startpunt van een of meerdere adviesgesprekken. We bespreken punt na punt op welke manier jij je doelen zal bereiken. Elk traject sluiten we af met een uitgeschreven plan van aanpak. Zonder hoogdravende theorieën, concreet en verstaanbaar. Praktijkgericht zoals we zijn, kan je hier meteen mee aan de slag. 

Door Bavo's puike analyse gaat HEBIAS vandaag via diverse kanalen een pak gerichter de markt op.
Stefaan - Zaakvoerder Hebias

Marketingadvies op maat van je onderneming

Eerst denken en dan doen

Aan elk marketingadvies gaat een objectieve analyse vooraf die ons leert waar jij en je onderneming staan op het vlak van marketing. De inhoud vullen we in op maat van je bedrijf, je ambities en de opportuniteiten. Elk traject is anders en gekruid met iets meer of iets minder marketingstrategie en communicatietechnieken.

Aan de hand van ons marketingadvies zal je je bedrijf op een wervende manier kunnen positioneren bij de juiste doelgroepen. Je zal precies weten wat je moet ondernemen op het vlak van marketing en communicatie. Op welke manier zet ik me in de markt? Voor welke doelgroepen? Via welke kanalen? En met welke boodschap? Daarnaast vertalen we dat naar een concrete aanpak en actiepunten in een marketingplan en communicatieplan.

Bedrijven met interne en externe verkopers, winkelteams of ondernemingen waar directe verkoop een belangrijke rol speelt, breiden het marketingadvies vaak uit met een salesmodule

Veelgestelde vragen over ons marketingadvies

Wat is een marketingadvies?

Een marketingadvies laat je op een bijzonder klantgerichte manier kijken naar je bedrijf, marketing en communicatie. Je zal je bedrijf op een wervende manier kunnen positioneren bij de juiste doelgroepen. Je zal precies weten wat je moet ondernemen op het vlak van marketing en communicatie om meer en beter te verkopen.

Hoer verloopt een marketingadviestraject?

Een marketingadvies verloopt in 1 - 2 - 3 - 4 en meer sessies. Veel hangt af van de salesvragen waarmee je aanklopt. We laten voldoende tijd tussen de sessies zodat wij de tijd hebben om aanbevelingen te formuleren en jij om bepaalde zaken te laten bezinken en aan de praktijk te toetsen. We eindigen met een uitgeschreven plan van aanpak met concrete actiepunten.

Wat wordt er van mij verwacht tijdens een marketingadvies?

We vragen dat je in een open geest deelneemt aan de gesprekken. Dat je op een andere manier kijkt naar wat je doet. Dat je de tussentijdse verslagen leest en feedback geeft. In bepaalde gevallen vragen we om wat informatie te delen of op voorhand al even na te denken over bepaalde thema's.

Kies ik voor marketingadvies of een marketingopleiding?

Beide formules zijn volledig op maat van jouw bedrijf. Bij een opleiding gaan we samen aan de slag met een vast programma om kennis en vaardigheden over te brengen die jij in de praktijk kan zetten. Een marketingadvies gaat veel verder, want wij formuleren feitelijke aanbevelingen in de vorm van een uitgeschreven plan met concrete actiepunten. De beste oplossing voor jouw bedrijf bespreken we graag in een gratis kennismakingsgesprek.

Wie neemt deel aan een marketingadvies?

Van de zijde van Smart-boost neemt Bavo deel. Hij toetst sowieso de aanbevelingen af met z'n team. Van jouw kant spreken wij bij voorkeur alle personen die met de aanbevelingen aan de slag gaan. Wie dat uiteindelijk wordt, bespreken we ook tijdens het kennismakingsgesprek. Voor alle duidelijkheid: in de meeste marketingadviestrajecten gaat het om de ondernemer en een collega en nooit om meer dan 3 à 4 mensen.

Beter verkopen?
Start met een vrijblijvend adviesgesprek