Schrijf in voor marketing en sales tips

Zo verkoop je jouw vakmanschap.


Arne Deloffer is schoenhersteller. Zijn schoenmakerij Josini kan je vinden in het centrum van Ieper.

Hoe hij zijn vakmanschap verkoopt? Dat lees je hier.

Bouwen aan een sterk merk

Arne Deloffer is zaakvoerder van schoenmakerij Josini. Zijn winkel ligt in het centrum van Ieper.

Ik werkte aan de Josini branding. Dat wil zeggen dat ik bedrijven help om zich te onderscheiden. En ik zorg dat het concept consumenten aanspreekt.

Het resultaat is doeltreffende communicatie en een merk dat†stevig in de schoenen staat.

Tips om net als Arne jouw vakmanschap te verkopen

1. Maak het persoonlijk

Klanten kiezen voor jouw vakkennis ťn je persoonlijkheid. De meeste kans dus om het verschil te maken is door vooral jezelf te zijn.

Bij Josini:

De slogan is 'Niet te doen wat wij doen met uw schoen'. Alles wat Arne doet staat in het teken van het juiste advies voor jouw schoenen.

††

2. Vertel verhalen

Doe aan storytelling en vertel je klanten hoe jij hen kan helpen. Hou geen verkooppraatjes. Goede verhalen doen dat in jouw plaats.

Bij Josini:

Arne vertelt zijn verhalen van†in de winkel ook online. Dat gaat steeds over hoe je de levensduur van je schoenen kan verlengen.

3. Toon wat je doet

Consumenten†(h)erkennen niet altijd vakmanschap. En net dat is nodig om de meerwaarde te begrijpen. Toon daarom wat je doet. Zonder je geheimen prijs te geven.

Bij Josini:

De website staat in het teken van vakmanschap en wat dit voor jou betekent.†

4. Gebruik de sociale media

Zie de†sociale media als een extra etalage. Maak er jouw fans nieuwsgierig en laat ze proeven van wat jij voor hen in petto hebt.

Bij Josini:

Arne toont zijn realisaties op Facebook. En via tips leidt hij potentiŽle klanten naar de website.

Meer info via†www.josini.be†of op†Facebook

Veel succes!

Wil je reageren of heb je een vraag? Dan kan dat hieronder.



Gerelateerd

Maak een doeltreffend social mediaplan!

Steeds meer bedrijven maken gebruik van social media zoals Facebook, LinkedIn en Twitter. Het zijn efficiŽnte kanalen om rechtstreeks klanten en andere stakeholders te bereiken. Maar hoe pak je dit nu aan? Met een goed social mediaplan natuurlijk!

Lees verder
Cupido schiet raak met social media advertising

Bereik de juiste doelgroep met social media advertising.

Lees verder
3 tips om je met jouw bedrijf te onderscheiden.

Afgelopen editie van de Intirio†vakbeurs werd de start-up van onze klant†Vintage & Co verkozen tot tweede ‘Best New Exhibitor’. †

Wat kan u van Vintage & Co leren om je met jouw bedrijf ook te onderscheiden?†

Lees verder