Schrijf in voor marketing en sales tips

Smart-Boost leert je elevator pitchen in De Tijd


Blog van Smart-boost. over het belang van een goede elevator pitch als insteek voor artikel in De Tijd.

Smart-Boost leert je elevator pitchen in De Tijd

'Speeddating voor bedrijven' door Roel Van Espen

Heb je het ook gezien? Smart-boost. stond vandaag (woensdag 13/12/2017) in Pulse, een bijlage bij De Tijd voor kmo's en ondernemers. En trots dat we zijn. Journalist Roel Van Espen behandelt in zijn artikel 'Speeddating voor bedrijven' het thema elevator pitch.

Aanleiding voor zijn artikel was een blog van Smart-boost: 'Maak indruk met je elevator pitch'.

 

Wat doet een elevator pitch precies?

Een elevator pitch is een korte presentatie waarin je enthousiast vertelt wie je bent en waar je goed in bent. De term zelf wijst op de korte tijd die je tijdens een verplaatsing met de lift hebt om je boodschap duidelijk te maken.

 

Een elevator pitch is dus per definitie kort. 20 seconden tot maximaal 1 minuut moet volstaan om de interesse van je gesprekspartner te prikkelen en om hem aan te sporen om na afloop tot een bepaalde actie over te gaan. Het belangrijkste doel is om nieuwsgierigheid op te wekken.


Of zoals Smart-boost. geciteerd wordt in het artikel: "Tracht je gesprekspartner te begeesteren. Vertel hem niet wat je doet, maar wel hoe je hem kan helpen. Bepaal op voorhand welke eigenschap je in de verf zal zetten, en bekijk die steeds vanuit het gezichtspunt van de persoon die voor je staat."

 

En dan in de praktijk...

We besparen je de theorie en gaan meteen naar de praktijk met deze checklist. Aan de hand hiervan kan je eenvoudig je eigen elevator pitch opstellen.

 

Checklist: zo bouw je je elevator pitch op

  1. Prikkel de interesse vanuit een concrete situatie.
  2. Leg kort uit welke oplossing of meerwaarde je biedt.
  3. Bekijk dit vanuit het gezichtspunt van je gesprekspartner.
  4. Beperk je tot de essentie.
  5. Praat traag, gebruik wat humor en vermijd technisch jargon.
  6. Sluit af met een oproep tot actie.
  7. Volg die actie op.

 

Wil je graag onze vorige blog lezen over de elevator pitch? Dat kan hier.

 

Wil je graag het volledige artikel uit De Tijd lezen? Klik dan hier.

 

De beste leerschool is de realiteit. We raden je aan om je elevator pitch veel te gebruiken. Gaandeweg kan je hem bijschaven en perfectioneren. Veel succes.

 

Krijg je je elevator pitch niet helemaal op punt? Schakel dan Smart-boost. in. We helpen je graag een succesvolle elevator pitch opstellen. Contacteer ons vandaag nog.

 



Gerelateerd

Reclame maken op broodzakken

Is reclame maken op broodzakken interessant? En hoe pak je dat het best aan?

Lees verder
Hoe echte ondernemers hun dromen realiseren

Binnenkort op vakantie? Een ideaal moment om je te laten inspireren door dit boeiende verhaal over gepassioneerd ondernemen.

Lees verder
Tips voor betere Facebook advertenties

Ga aan de slag met onze praktische tips en doe je Facebook advertenties beter presteren.

Lees verder