Schrijf in voor marketing en sales tips

Hoe je met slimme reclame jouw winkel in de kijker zet


Door de krachten te bundelen lokken 12 zelfstandige winkeliers extra klanten naar hun winkel.

Ieperse winkeliers†promoten†opendeurdagen

Twaalf winkeliers van de shoppingzone Esplanade - Station in Ieper deden een beroep op Smart-boost om op een originele manier reclame te maken voor hun jaarlijkse opendeurdagen in november.†We maakten voor hen een social media video†die elk van die twaalf winkels op een leuke manier in beeld brengt.

Ieper heeft verschillende winkelstraten in de binnenstad. Met dit filmpje zetten we de winkelzone Esplanade - Station in de kijker als een aantrekkelijk geheel en een must-visit voor shoppers in Ieper. Vooral de mix aan winkels waar zelfstandige winkeliers nog zelf in hun zaak staan vormt een troef. In†de video passeren alle winkeliers de revue. Zo treden ze samen naar voren en promoten ze samen hun gemeenschappelijke opendeurdagen in de Stationsstraat, in de Vooruitgangstraat en op de Esplanade. Op die manier benadrukken we de verscheidenheid aan winkels: een duidelijke usp.

Doeltreffende reclame†door†potentiŽle klanten†te activeren†

Kom jij ook naar onze opendeurdagen? Wij zijn er klaar voor!

In†het reclamefilmpje promoten we met die boodschap de opendeurdagen. Het vormt een onderdeel van een grotere campagne op Facebook met als doel mensen aan te zetten om langs te komen. Het filmpje wordt uiteraard ook gepromoot via Facebook advertenties om het juiste publiek in Ieper en in de omliggende gemeenten te bereiken.

Slimme reclame door de boodschap te herhalen†

Volk lokken naar de opendeurdagen is natuurlijk het grote doel op korte termijn, maar de boodschap dat het de moeite loont om te shoppen in hun shoppingbuurt geldt uiteraard altijd.†

Het filmpje zit bewust zo in elkaar dat het perfect op langere termijn kan gebruikt worden. Bijvoorbeeld bij de aankondiging van andere†activiteiten†zoals De Tooghedagen en De Dolle dagen of de Ieperse Opendeurdagen. Of bij andere commerciŽle events zoals de solden, de kerstshopping, of wanneer de nieuwe collecties geleverd worden in het voorjaar of in het najaar.

Bovendien zal het effect van deze reclame groter zijn op langere termijn. Meerdere contactpunten zorgen namelijk voor herkenning en herinnering. Dit zal de mensen uiteindelijk over de streep trekken om langs te komen in ťťn van de winkels.

Wil jij ook op een originele manier succesvol reclame maken voor je zaak? Contacteer Smart-boost voor een campagne op maat van je bedrijf. Contacteer ons vandaag nog.



Gerelateerd

Smart-Boost leert je elevator pitchen in De Tijd

Blog van Smart-boost. over het belang van een goede elevator pitch als insteek voor artikel in De Tijd.

Lees verder
Sterke verhalen als antwoord op de Coronacrisis

Hyperondernemend zorgt voor een portie gezond positivisme met sterke verhalen van straffe†ondernemers.

Lees verder
Hoe echte ondernemers hun dromen realiseren

Binnenkort op vakantie? Een ideaal moment om je te laten inspireren door dit boeiende verhaal over gepassioneerd ondernemen.

Lees verder