Schrijf in voor marketing en sales tips

Hoe echte ondernemers hun dromen realiseren


Binnenkort op vakantie? Een ideaal moment om je te laten inspireren door dit boeiende verhaal over gepassioneerd ondernemen.

Hoe echte ondernemers hun dromen realiseren

Ondernemen is actie ondernemen

Kort voor de zomervakantie van 2017 stonden Bruno en Mieke, een koppel zelfstandigen pur-sang, bij Smart-boost. op de stoep. In hun rugzak: een ambitieus plan om een nieuwe delicatessenzaak uit de grond te stampen. Of wij hun plannen eens kritisch wilden bekijken?
Met groeiende aandacht luisterden we naar hun enthousiast verhaal. En zoals je wel weet: enthousiasme werkt aanstekelijk.

 

Passie als motor van ondernemerschap

Bruno en Mieke runden al jaren een typische buurtwinkel met de nadruk op vers in het centrum van Zonnebeke. Dit combineerden ze met een traiteurzaak én een gespecialiseerde wijnhandel in het aanpalende pand. Allebei zijn ze ongelooflijk gepassioneerd door lekker eten en delicatessen. Bovendien is Bruno sommelier.
Vanuit die passie voor smaak en vanuit de goesting om hun kennis en enthousiasme te delen met andere fijnproevers besloten ze hun commerciële activiteiten te reorganiseren in een nieuw concept.

 

Grondige voorbereiding, maar vooral geen tijd te verliezen

Voor Bruno en Mieke mocht het vooruitgaan. Een typisch kenmerk van zelfstandigen die 100% geloven in wat ze doen. Aan het werk dus!
Tijdens verschillende Smart-boost.-sessies keken we kritisch naar de haalbaarheid van het idee. Ondertussen werkten we samen hard aan het uitpuren van het concept en stelden we een plan op voor de transformatie. Het scherpstellen van een kraakheldere missie en visie was een volgende onmisbare stap:

 

Het is onze missie om mensen culinair te prikkelen en te stimuleren met onze passie voor authentieke producten en pure smaken.
Op die manier doen we fijnproevers genieten van het lekkere leven!

 

Amper enkele maanden nadat ze met hun transformatieplannen bij ons aanklopten, openden ze de deuren van hun nieuwe winkel. Die verenigt de traiteurzaak, de wijnhandel en de delicatessen tot één inspirerend geheel. Centraal in het concept staat de grote proeftafel die ook dienst doet als tafel voor de workshops. Die tastings zijn de manier bij uitstek om hun passie en kennis met andere fijnproevers te delen.

Uiteraard blijven ze ook jaarlijks hun Dag van de Smaak organiseren. Dit event rond wijnen en delicatessen lokt telkens honderden bezoekers. Een duidelijk bewijs van hun passie en knowhow.

 

Beloond met een veelbelovende start.

Het openingsweekend was een schot in de roos. De klanten waren zeer enthousiast over het nieuwe concept. Bruno en Mieke geven waardevol advies over hun unieke producten: een groot assortiment olijfolie en balsamico, wijnen en gins, heerlijke, artisanale delicatessen en een uitgebreide versafdeling met lekkere, bereide gerechten.

Ga zeker eens langs bij Bruno in Zonnebeke en ervaar zelf hoe passie in combinatie met een doordacht plan voor een ongelooflijke boost kan zorgen.

Aan Bruno en Mieke: "Proficiat met jullie succesvolle transformatie. Jullie zijn een inspirerend voorbeeld voor vele ondernemers onder ons."

Lees meer over onze samenwerking met Mieke en Bruno 

 

Zit je ook te broeden op wilde ondernemingsplannen? Kom eens langs bij Smart-boost. Wij helpen je vooruit.



Gerelateerd

Maak indruk met je elevator pitch

Krijg je - zoals in mijn geval - een microfoon onder je neus geduwd of word je tijdens een netwerkevent aan iemand voorgesteld, dan krijg je welgeteld 20 seconden om jezelf te introduceren én interesse te wekken bij je gesprekspartner.

Hoe je dat doet, lees je in dit blogbericht.

Lees verder
Eerste hulp bij communicatiebloopers

Een flater slaan met je communicatie, dat wil je niet meemaken. Of net wel?

Lees verder
Reclame maken op broodzakken

Is reclame maken op broodzakken interessant? En hoe pak je dat het best aan?

Lees verder