Schrijf in voor marketing en sales tips

Een beeld zegt meer dan duizend woorden


Hoe verpak je de ziel van je zaak in een campagnebeeld?

Een spraakmakende, originele campagne op poten zetten, dat is de opdracht.

In september 2018 vierde Stephanie Cheneau, zaakvoerster van Bilitis Lingerie uit Menen, de tiende verjaardag van haar zaak. Om die gelegenheid in de verf te zetten wou ze een spraakmakende, originele campagne op poten zetten met als belangrijkste doelstelling: "er moet over gesproken worden".

á

Op zoek naar de kern van de zaak

Stephanie vindt het erg belangrijk dat haar klanten zich helemaal op hun gemak voelen in haar lingeriezaak. Ze geven er zich letterlijk bloot en dat is niet eenvoudig. Ook het ideaalbeeld dat door de modeindustrie wordt opgehangen maakt het er niet beter op. Stephanie ziet het als haar taak om vrouwen zich goed te doen voelen. Ze vertrekt uit wat de vrouw graag ziet, maar aarzelt niet om hen af en toe uit de comfortzone te halen met iets waar ze zelf niet meteen aan denken. Vaak draait dat heel positief uit.

Stephanie droomt van een positief zelfbeeld voor alle vrouwen. Daarom schenkt ze in haar winkel en gamma veel aandacht aan een 'maatje meer' en zet ze sterk in op advies. Zo wil ze vrouwen echt helpen door ze meer zelfvertrouwen te geven om helemaal zichzelf te zijn. Vanuit dat idee bedachten we de baseline voor de campagne: #helemaaljezelf.

á

Een beeld zegt meer dan duizend woorden


Als drager voor de campagne wilden we een geloofwaardig en eerlijk beeld dat #helemaaljezelf perfect uitstraalt. Een fotoshoot met vijf klanten van Bilitis leverde precies dat beeld op. Elk model op de foto heeft zaken die ze mooi vinden aan hun lichaam en dingen waar ze minder tevreden of onzeker over zijn. Ze konden zelf kiezen wat ze aantrokken, want het was uiteraard de bedoeling dat ze zich stuk voor stuk goed voelden in de outfit.

De fotoshoot was een enorm leuk moment. Na enkele beelden was er van zenuwen geen sprake meer. De vrouwen genoten van de aandacht en de sfeer zat goed. Het resultaat is een overtuigend beeld met echte vrouwen.

álingerie bilitis

Laat van je horen met spraakmakende reclame

Het beeld werd opgepikt in de ruime regio rond Menen. Mensen waren dolenthousiast: eindelijk echte dames in een reclamecampagne! En de dames zelf werden massaal aangesproken over hun prestatie en durf.á

Het succes was zo groot dat het beeld dat oorspronkelijk enkel bedoeld was voor de verjaardagscampagne, nu wordt ingezet in alle communicatie van Bilitis Lingerie.

Wil je ook scoren met eerlijke communicatie? Schakel Smart-boost. in. Contacteer ons vandaag nog.


Lees ook de testimonial van Lingerie Bilitis.

á

á



Gerelateerd

Hoe omgaan met negatieve reacties op sociale media

Durf je sociale media niet inschakelen uit schrik voor negatieve reacties? Dat hoeft helemaal niet.

Lees verder
Maak indruk met je elevator pitch

Krijg je - zoals in mijn geval - een microfoon onder je neus geduwd of word je tijdens een netwerkevent aan iemand voorgesteld, dan krijg je welgeteld 20 seconden om jezelf te introduceren Ún interesse te wekken bij je gesprekspartner.

Hoe je dat doet, lees je in dit blogbericht.

Lees verder
Cupido schiet raak met social media advertising

Bereik de juiste doelgroep met social media advertising.

Lees verder