Schrijf in voor marketing en sales tips

Maak indruk met je elevator pitch


Krijg je - zoals in mijn geval - een microfoon onder je neus geduwd of word je tijdens een netwerkevent aan iemand voorgesteld, dan krijg je welgeteld 20 seconden om jezelf te introduceren én interesse te wekken bij je gesprekspartner.

Hoe je dat doet, lees je in dit blogbericht.

Maak indruk met je elevator pitch

 

Een 'elevator pitch' is een korte presentatie waarin je enthousiast vertelt wie je bent en waar je goed in bent.

De term zelf wijst op de korte tijd van 20 seconden die je tijdens een ritje-met-de-lift hebt om je boodschap duidelijk te maken.

 

Met deze 3 tips maak ook jij een goede eerste indruk

 

1. Interesse wekken

Je hebt maar één doel met je pitch: interesse wekken zodat je wordt uitgenodigd om verder te vertellen.

 

2. Vertel over de oplossing die jij brengt

Jouw gesprekspartner wil weten wat jij hem te bieden hebt. Het gaat erom dat je duidelijk maakt wat je doet, waar je voor staat en welk resultaat men van jou kan verwachten.

 

3. Hou het eenvoudig

Kies zorgvuldig je woorden. Niet iedereen kent jouw vakjargon. Daarom breng je je boodschap best zo eenvoudig mogelijk. Zorg ook voor een makkelijk te onthouden structuur.

 

Je missie is geslaagd als toehoorders jouw ‘verhaal’ zonder moeite kunnen doorvertellen en je zo aanprijzen voor de juiste opdrachten.

 

Mijn elevator pitch

Dit is hoe ik het aanpak:

 

***
Met smart-boost. help ik jou beter verkopen. Dat doe ik door een doelgerichte marketing en sales aanpak.

 

Jouw bedrijf beter doen verkopen gebeurt in 3 stappen:

 

1. Eerst breng ik de marketing en sales opportuniteiten in kaart.

2. Daarna maak ik die kansen grijpbaar in een actieplan.

3. En ik bied de juiste ondersteuning om maximaal resultaat te behalen.

 

Wil jij ook beter verkopen?

*** 

 

Tel het maar na: 20 seconden.

 

Veel succes!

 

Wil je reageren of heb je een vraag? Dan kan dat hieronder.

 



Gerelateerd

Luisteren loont.

Lees hier hoe dit filmpje van een vader en zijn zoontje kan leiden tot een succesvol verkoopgesprek.

Lees verder
Eerste hulp bij communicatiebloopers

Een flater slaan met je communicatie, dat wil je niet meemaken. Of net wel?

Lees verder
Hoe omgaan met negatieve reacties op sociale media

Durf je sociale media niet inschakelen uit schrik voor negatieve reacties? Dat hoeft helemaal niet.

Lees verder